Tuesday 9 August 2011

"Kui sa satud haiglasse, armastavad sind äkitselt kõik." Dr. House

Nii imelik on mõelda (õnneks pole mul seda juhtunud), et kui inimesed satuvad haiglasse, tormavad äkitselt kõik nende tuttavad sinna, uurides, kuidas neil läheb ja äkki nad vajavad midagi või on neil vaja midagi kodust tuua jne. Kuid miks ainult siis? Miks ei saa nad näidata oma armastust (?), kui inimestega on kõik hästi. Võib-olla, sest armastust polegi?

Inimesed on nii võltsid. Ma usun, et nad tahavad vaid näidata, et hoolivad, või siis lihtsalt ilutseda inimeste keskel. Umbes: "Vaadake mind, ma olen nii hooliv sugulane." Ent sama äkitselt kui nad haiglasse tormavad, lahkuvad nad haiglast, kui inimestel parem hakkab. Oli see hoolimine? See on sarnane igasugustele maailmakatastroofidele (nagu 11.sept 2001 või Oslo tulistamine). Kõigepealt, ütleme 2 nädalat kuni kuu, kõiksugu ajakirjandus pasundab sellest, aga aja möödudes kõik hakkavad seda tasapisi ära unustama. Vähemalt need, kes ei ole seotud. Muidugi mäletatakse neid sündmusi aastapäevadel, kuid siis jälle unustatakse. Kedagi ei huvita, mis juhtus inimestega edasi, kuidas nad end tunnevad. Kedagi ei huvita teiste valu.

Matused on sarnased haiglasolemisele. Ainult et inimest ei saa enam päästa...




See siis seisneb selles, et terve hulk inimesi, keda sa pole aastaid näinud, ilmuvad sinna samade küsimustega. "Kas ma saan sind aidata?", "Mul on nii kahju.", "Äkki ma saan midagi sinu jaoks teha?" jne. Nagu sind huvitaks. Ma mõtlen, et jah, võib-olla huvitabki,aga .. sinu lähedane sõber/pereliige/poiss või tüdruk suri. Ja nad küsivad, kas nad saavad sind aidata. Nad ei saa teda tagasi tuua. Siiski on neil sõnadel mingi tähtsus, kuna mõnikord me kõik vajame toetussõnu. Aga. Miks nüüd? Alles peale seda, kui inimene on läinud. Nagu .. kas nad helistasid, kui ta elus oli? Võib-olla üks-kaks korda aastas, et soovida õnne sünnipäevaks või häid jõule/head uut aastat (endiselt mõttetud sõnad, mida öeldakse, sest nii on). See on kõik. Kedagi ei huvitanud, kui sa elus olid.

Minu idee on selles, et miks suurem osa hoolib alles peale seda, kui midagi on juhtunud? Miks ei või lihtsalt võtta telefonitoru, helistada kellelegi, kellega sa pole pikka aega rääkinud ja küsida, kuidas neil läheb? Kõige tähtsam osa - seda tõsiselt mõtlema. Huvituma sellest.

See võib väga palju tähendada. See võib olla viimane kord, kui sa räägid kellegagi, kellest hooli(si)d. Nii et sa ei peaks seda hiljem kahetseda. Et sa isegi ei jõudnud temaga viimast korda rääkida, ma mõtlen.

Nii et, inimesed, tulge mõistuselt. Vahel peab ka hoolima. Mitte ainult iseendast. Sa ei ole maailmanaba. Sind ümbritsevad inimesed. Võib-olla need, kellest sa hooliv. Või. Kes sinust hoolivad. Lihtsalt pane rohkem tähele.

No comments:

Post a Comment